Aktuality
Je čas začít šířit informace o tom, že Spolek žije a nabírá členy i spolupracující nečleny, aby s nimi vybudoval plánovanou společnou ekonomickou sílu a sílu spojených kooperujících občanských dovedností. Má zájem podílet se na změně poměrů v ČR zejména na přeměně stávající státní správy na Správný Stát, tedy stát jeho zřizovatelů občanů ČR a jim sloužící a je podporující. Na tomto místě budeme navrhovat krátká sdělení, vhodná k šíření po emailech, SMS a jiných snadných sítích. Postupně je zde zveřejníme. Aktuální je níže uvedený Plán na změnu státní správy potřebnou k obnově země:
7 BODŮ PROGRAMU OBNOVY ZEMĚ ZMĚNOU NA SPRÁVNOU STÁTNÍ SPRÁVU(SSS), Na SPRÁVNÝ STÁT
Bezpodmínečné dosažení podpory nejméně 3 milionů voličů-obyvatel (nejlépe až 4 milionů)v těchto volbách, které umožní získat kvalifikovanou -Ústavní- většinu poslanců parlamentu t.j nejméně 120 ze 200. Těmito hlasy již lze vymést všechny, co se zde tak nějak střídají na tom, čím strádáme, a nahradit je těmi, co naplní tento program bez odkladů, v plném rozsahu, poprvé pod odpovědností a odvolatelností. Vrátit tak zemi, její řízení a správu do rukou nám občanům.
Odůvodnění: Nejméně 3 miliony a raději více proto, že je třeba překonat a změnit nespravedlivý volební systém, který některým stranám umožnuje získat mandát přepočty jen za 50% potřebného počtu mandátů jiných stran. Tím i získat Ústavní prostor pro změnu státní správy a řízení státu v souladu s podstatou a smyslem státu jako ochránce a podporovatele svých zakladatelů, občanů země.
2) Bezodkladné oddlužení a obnovení suverenity země a občanů podle zásady, že smlouvy a jednání poškozující zemi a její občany jsou nezákonné a od počátku neplatné. Výnosy z nich stejně jako výnosy z trestné činnosti propadají poškozeným, tedy státu a jeho občanům. Na všech úsecích státních výdajů zavést úsporná opatření přezkoumáním jejich prospěšnosti občanům ČR jako celku, tedy Národnímu zájmu. V parlamentu ihned ustavit komisi, přijímající podněty k rušení cestou výnosů a rychlých zákonů všech zbytných finančních toků, včetně neoprávněného vyvádění výnosů mimo ČR, včetně dalších, pro tuto zemi a její občany nevýhodných plateb, zvyšujících náklady života občanů a omezujících možnosti uspokojovat jejich životní potřeby . To ve všech případech, týkajících se nejméně 0,5 milionu občanů země. Navíc mobilizovat všechny možné zdroje ekonomiky pro příjmy státu, místo zdaňování obyvatelstva.
Odůvodnění: V uplynulých desetiletích došlo k rozprodeji více než 90% aktiv země převážně do zahraničí a převážně v nevýhodných smlouvách. Nevytvořilo to přebytek financí státu, jak by se očekávalo, ale naopak, stát, občané a firmy žijí nedůvodně v bilionových dluzích, svazujících celou zemi. Stát přesto financuje tuzemské i zahraniční výdaje, významě snižující možnost státu financovat základní potřeby svých občanů, v rozporu s potřebou země a jejího obyvatelstva. Bez oddlužení se žádná země, ani život jejich občanů, v jakékoliv oblasti života, nemohou rozvíjet.
3)Nastolit prezidentský systém s přímo voleným a voliči odvolatelným prezidentem, který si vytváří a odvolává členy své vlády z odborníků . Prezident i jeho vláda navíc kontrolovaní a odvolatelní přímo voleným a voliči odvolatelným parlamentem 100 lidí.
Zdrojem zákonů a nařízení, vydávaných parlamentem a prezidentem k řešení hlavních problémů země a života občanů , budou především kvalifikovaná občanská referenda na Švýcarském principu. Tím je zajištěno, že státní orgány budou řešit především nejnaléhavější problémy země, dotýkající se života občanů a občané z plnění výsledků jejich referent mohou hodnotit členy vlády, prezidenta i parlament a rozhodovat za neplnění o jejich odvolání. Podobně postupovat na nižších stupních samospráv se vzájemným financováním stupňů státní správy Švýcarským modelem. Bezodkladně schválit zákony a vydat nařízení, umožňující neprodleně podle tohoto principu státní správu změnit, řídit a spravovat.
Odůvodnění: Máme na 10 milionů občanů (velikost jednoho většího města ve světě)nejnákladnější, nesložitější a tím nejméně efektivní aparát na řízení a správu země. Od stávajícího uspořádání nelze očekávat změnu(kapři si vodu nevypustí) Občané tímto plánem změnění na hlavní zdroj cílů a úkolů státu a státních orgánů a institucí, kontrolor jejich plnění jako hlavního kritéria hodnocení státní moci a správy, se schopností odvolávat za neplnění, je návratem k ústavnímu pořádku a správě svých věci.
4) Volit a počítat hlasy se bude jen transparentně a jen na území ČR. K podpoře původního obyvatelstva země a k zajištění toho, aby na volby měli vliv především občané, na výsledcích voleb svými životy závislí, se voleb mohou jako organizátoři voleb, voliči a volení zúčastnit jen občané ČR , zde narození a zde žijící, nebo narození mimo ČR, ale v ČR dnes žijící nejméně 20 let. Přepočítávání odevzdaných hlasů na počty mandátů musí být přímé(bez koeficientů )veřejné, transparentní, přezkoumatelné.
Odůvodnění: Volby již delší dobu postrádají důvěru, transparentnost a rovnost v soutěži o hlasy voličů. Vznikající bloky negují výsledky voleb a ochromují řízení a správu země. Pokus degenerovat volební systém korespondenčním hlasování , koeficienty přepočítávání hlasů na mandáty, to vše znepřehledňuje možnosti účasti v politické soutěži, umožnují manipulovat s hlasy voličů a proto musí být nyní překonány masovou a pokud možno jednotnou účastí voličů a jejich veřejnou kontrolou přepočítávání hlasů, po volbách změnou systému voleb na spravedlivý.
5) Státní správa bezodkladně vydá přehled požadavků na jakékoliv jednání občana, pro které občan (jeho firma)potřebuje oprávnění od státu- stavební povolení, licenci, řidičský průkaz apod. Pokud občan(firma )splní požadavky , úřad jen zprávu o splnění zkontroluje a vydá do 60 ti dní oprávnění nebo zamítne s plnou odpovědností za případnou škodu takto vzniklou. Dojde k přezkoumání srozumitelnosti a předvídatelnosti všech zákonů. Zákony neurčité, vyžadující výklad, budou buď veřejně vyloženy příslušným ministerstvem, nebo nejvyšším soudem a nebo prezidentem zrušeny.
Odůvodnění : Dnešní státní správa již zaměstnává hlavně sama sebe, vytváří zbytečná omezení, regulace a množství předpisů, v nichž se ani sami úředníci nevyznají a bojí se sami rozhodnout. Zákony se staly nesrozumitelné i soudům natož běžným občanům. Zákony, obecně platné předpisy, umožňující různý výklad, negují pocit právní jistoty v jednání občanů a s občany, umožňují zneužítí těchto nejistot a výkladů a omezují až likvidují kreativitu a tvořivost v zemi. To vše brzdí rozvoj země, neumožňuje úředníkům ani občanům být kreativní ve prospěch smyslu státní správy , rozvoje podnikání a života občanů, tedy pomáhat a chránit občany, svazuje to iniciativu občanů a firem a dělá stát neefektivním,pomalým, drahým a nadbytečným.
6) všichni volení nebo jmenování politici, státní úředníci, představitelé nejvyšších státních institucí, soudci jsou odvolatelní, bez jakékoliv imunity, hmotně a trestně odpovědní a přezkoumatelní ze svých rozhodnutí a jednání. Nové orgány státu k tomu bez odkladů přijmou prováděcí nařízení. Právním výkladem nově vydávaných nařízení a zákonů budou pověřeny resorty jednotlivých ministerstev ještě před jejich vydáním a proto s nimi předběžně projednané a odsouhlasené.
Odůvodnění: Odvolatelnost je základní nástroj pro opravu chybného rozhodnutí voličů a řídících orgánů. Účinou obranou před neplněním volebních programů, nekvalitním a nebo úmyslně občany a zemi poškozujícím řízení a správě věcí veřejných. Umožňuje rychlou nápravu selhání instalovaných. Hmotná a trestní odpovědnost bez jakékoliv imunity zajišťují, že autoři zákonů se začnou pohybovat jako jejich voliči ve stejném právním prostředí. Vše výše uvedené je nejůčinnější nástroj, motivující zvolené a jmenované k výkonům, odhalující bez průtahů neschopnost zvolených a postihem brání zneužití funkcí a korupci.
7)Hlavní zásadou jednání všech ve státě je veřejně definovaný Společný národní zájem státu a jeho občanů, vydávaný prezidentem na návrh vlády nebo parlamentu. Je pravidelně ročně veřejně kontrolováno jeho naplňování, jeho ochrana, případně a odůvodněně navrhovány jeho doplnění nebo změny. Z neplnění jsou voliči vyvozovány osobní odpovědnosti ministrů, poslanců, nebo prezidenta.
Odůvodnění: Dnes země nemá definovaný žádný Společný národní zájem státu a jeho občanů. Nic nás tedy nesjednocuje, nic nelze naplňovat ani kontrolovat plnění a přijímat společným konsensem společně podporovaná opatření. Vývoj státu je proto převážně živelný, často v rozporu se zájmy a potřebami občanů.